Prawo a poszukiwanie

Identyfikacja znalezisk
Awatar użytkownika
Janek41

Prawo a poszukiwanie

Post autor: Janek41 » piątek 19 maja 2017, 04:24

Cześć!

Słuchajcie, jestem nowy w poszukiwaniu, jeszcze nie wyruszałem na swoje pierwsze wyprawy i chciałbym zrozumieć. Tutaj na forum ktoś podrzucił linki z informacjami jakoby Policja zatrzymała jakichś poszukiwaczy z Łodzi za to, że coś wykopali. Wyjaśnicie mi jak to zasadniczo jest z tymi naszymi "wykopaliskami"?

Sklepy Prestashop

Awatar użytkownika
darkside

Re: Prawo a poszukiwanie

Post autor: darkside » niedziela 21 maja 2017, 21:02

Właśnie czytając jeden z wątków widziałem, że Wloczykij zamieścił post, w którym jest podane kilka podpunktów odnośnie "wykopalisk", które warto znać i przestrzegać. Gdyby się zastanowić to ma sens, ja szanuję otaczający mnie ekosystem i nigdy nie zostawiłbym po sobie syfu czy rozkopanych dołów. Jeśli szukam po lasach to jestem zorientowany, czy teren jest wolny od np. zagrożonych gatunków roślin itd. Wystarczy skontaktować się z lokalnym leśniczym i spytać. To moment, a pewność, że nie zawinimy w niczym daje spokój sumienia. Gdybym znalazł coś, co mogłoby mieć ogromną wartość historyczną też szukałbym pomocy u specjalistów. Wszystko zależy od człowieka, czy szuka dla pasji, czy dla zysku.

Awatar użytkownika
Wloczykij

Post autor: Wloczykij » wtorek 23 maja 2017, 20:05

o, zostałem wspomniany w komentarzu, miło mi :D

znalazłem takie coś, może komuś się przyda, żeby rozwiać wszelkie możliwości

Kodeks cywilny, art. 189

Jeżeli rzecz mająca znaczniejszą wartość materialną albo wartość naukową lub artystyczną została znaleziona w takich okolicznościach, że poszukiwanie właściciela byłoby oczywiście bezcelowe, znalazca obowiązany jest oddać rzecz właściwemu organowi państwowemu. Rzecz znaleziona staje się własnością Skarbu Państwa, a znalazcy należy się odpowiednie wynagrodzenie.

Zabytek